Λαπαροσκοπική Αντιμετώπιση Γαστροοισοφαγικής Παλινδρόμησης

Τι είναι η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση;

Λαπαροσκοπική αντιμετώπιση γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης

Γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση (ΓΟΠ) είναι η νόσος κατά την οποία περιεχόμενο του στομάχου παλινδρομεί στον οισοφάγο. Η ΓΟΠ εμφανίζεται όταν ο κατώτερος οισοφαγικός σφιγκτήρας, ο σφιγκτήρας δηλαδή που αποτρέπει την παλινδρόμηση τροφής από το στομάχι στον οισοφάγο, δεν λειτουργεί σωστά, επιτρέποντας στα οξέα να κυλήσουν προς τα πίσω και να βλάψουν το κατώτερο τμήμα του οισοφάγου, με κίνδυνο να προκαλέσουν οισοφαγίτιδα, στένωση, έλκος, αιμορραγία, δυσπλασία, ακόμη και καρκινογένεση.

Ποια είναι τα συμπτώματα της Γ.O.Π.;

Το συχνότερο σύμπτωμα της Γ.Ο.Π. είναι ο οπισθοστερνικός πόνος (η “καούρα”), ο οποίος περιγράφεται σαν ένα οξύ αίσθημα καψίματος πίσω από το στέρνο. Πολλές όμως φορές το μοναδικό σύμπτωμα μπορεί να είναι ένας επίμονος νυχτερινός βήχας, σαν πνίξιμο, που ξυπνάει τον ασθενή.

Πως θεραπεύεται η Γ.O.Π.;

Η Γ.Ο.Π. Αντιμετωπίζεται αρχικά, με αλλαγή του τρόπου ζωής και φαρμακευτική θεραπεία. Κυρίαρχο στην αλλαγή του τρόπου ζωής είναι η απώλεια βάρους και η λήψη του τελευταίου γεύματος αρκετές ώρες πριν την κατάκλιση. Εάν η αλλαγή του τρόπου ζωής σε συνδυασμό με τη φαρμακευτική αγωγή δεν θεραπεύσουν τη νόσο καθώς επίσης εάν αναπτυχθούν ύποπτες προκαρκινικές βλάβες στον οισοφάγο -οισοφάγος Barret – τότε απαιτείται χειρουργική θεραπεία.

Λαπαροσκοπική αντιμετώπιση γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης

Χειρουργική θεραπεία

Η χειρουργική επέμβαση είναι πολύ αποτελεσματική για την θεραπεία της Γ.Ο.Π. Η χειρουργική επέμβαση εκλογής είναι η λαπαροσκοπική Θολοπλαστική κατά Nissen με την οποία αφ’ενός συμπλησιάζουμε με ραφές τα σκέλη του διαφράγματος μικραίνοντας το χάσμα και αφ’ετέρου ενδυναμώνουμε τη βαλβίδα του Κ.Ο.Σ., τυλίγοντας τον θόλο του στομάχου γύρω από το κατώτερο τμήμα του οισοφάγου.

Η επέμβαση γίνεται πλέον αποκλειστικά λαπαροσκοπικά με 4-5 μικρές τομές των 5 χιλιοστών.

Μετεγχειρητική ανάρρωση

Ο ασθενής παραμένει στο νοσοκομείο για 2 με 3 ημέρες. Άμεσα μετεγχειρητικά δεν νιώθει ιδιαίτερο πόνο παρά μόνο μια ενόχληση στην κοιλιακή χώρα. Εξέρχεται από το νοσοκομείο με οδηγίες για υδρική δίαιτα για μία εβδομάδα και ακολούθως για πολτοποιημένη τροφή για άλλη μία εβδομάδα. Στη συνέχεια επανέρχεται σε συνήθη διατροφή.